پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
نوشته شده در سه شنبه 16 آبان 1398
بازدید : 186
نویسنده : محمدرضا علیمردانی
 
 
محسن علیمردانی:

عوامل بازدارنده نشاط اجتماعی کنترل شود

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه عوامل بسیاری بازدارنده و بر‌هم زننده نشاط اجتماعی هستند، گفت: اگر عوامل بازدارنده نشاط اجتماعی مورد بررسی قرار گرفته و برطرف شوند، جامعه رو به پویایی و سر زندگی پیش می‌رود.

محسن علیمردانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت، اظهار داشت: گرانی، اختلال در نظم و انضباط جامعه، اعتیاد، مصرف دخانیات، طلاق و بیکاری از جمله عواملی است که می‌تواند نشاط اجتماعی را مختل کند.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت کنترل عوامل بازدارنده و بر‌هم زننده نشاط اجتماعی، تصریح کرد: متاسفانه در جامعه ما توجه کمتری به کنترل عوامل بازدارنده و بر‌هم زننده نشاط اجتماعی می‌شود اما در مقابل عوامل نشاط ‌زا مانند ورزش، مسافرت و ... بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد که البته تنها سخن راندن در مورد این مسائل نیز نمی‌تواند راه به جایی ببرد.

وی در ادامه افزود: مسئولان ذیربط باید با مدنظر قرار دادن این مسائل از بروز و گستردگی عوامل بازدارنده نشاط اجتماعی جلوگیری کنند.

علیمردانی با بیان اینکه کارشناسان نیز توجه کمتری به عوامل ایجاد اختلال در نشاط اجتماعی دارند، یادآور شد: اگر به رفع این عوامل توجه وی‍ژه‌ای معطوف کرده و آنها را جدی بگیریم، قطعا تاثیر بسیاری در گسترش نشاط اجتماعی خواهد داشت.

این نماینده مجلس نهم با اشاره به افزایش هزینه‌های تفریح برای اقشار مختلف جامعه، عنوان کرد: دولت باید با اتخاذ تدابیری هزینه انجام تفریح را کاهش دهد که توسعه ورزش‌های همگانی و تشویق پیاده‌روی، کوهنوردی و دوچرخه‌سواری دسته جمعی می تواند از جمله این اقدامات باشد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان این موضوع که باید تلقی مردم از تفریح تغییر کند، گفت: برخی از افراد جامعه یک سفر طولانی و دور و دراز را به معنای تفریح می‌دانند اما اگر این طرز تفکر تغییر کند، می‌تواند به بهبود نشاط اجتماعی کمک کند.

 






مطالب مرتبط با این پست
.