پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
جهاد دانشگاهی؛رویش اصیل انقلاب
نوشته شده در چهار شنبه 30 آبان 1391
بازدید : 242
نویسنده : محمدرضا علیمردانی



جهاد دانشگاهی؛رویش اصیل انقلاب
نماینده زنجان و طارم: جهاد دانشگاهی در امور علمي و اجرایی به‌نحو مطلوبی وارد شده است
» سرویس: سياسي - مجلس
کد خبر: 91051509307
یکشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۲۶
نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی گفت: جهاد دانشگاهی نهادی است که از حد حرف و شعار خارج شده و در امور علمی و اجرایی به‌نحو مطلوبی وارد شده است.
محسن علیمردانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)- منطقه زنجان، با بیان این مطلب، اظهار کرد: کشور نیاز به‌کار عملی و ارائه طرح‌های اجرایی دارد که خوشبختانه جهادگران جهاد دانشگاهی در این رابطه به خوبی عمل کرده و کارنامه قابل قبولی را به ثبت رسانده‌اند
وی تصریح کرد: پس از انقلاب اسلامی و شرایط سخت جنگ، کشور نیاز به ایجاد زیربناهای علمی و صنعتی داشت و این امر ضرورت توجه به فضاهای علمی را بیش از گذشته نمایان کرد و جهاد دانشگاهی با تکیه بر علم و ایمان جهادگران خود توانست از همان ابتدا وارد حوزه‌ مورد نیاز کشور شده و اقدامات در خور توجهی را نیز داشته باشد.
نماینده مردم زنجان در مجلس شورای اسلامی سیاست‌گذاری صحیح را دلیل موفقیت جهاد دانشگاهی در عرصه‌های مختلف علمی و فرهنگی عنوان کرد و یادآور شد: البته معتقدیم می‌توان بیشتر از گذشته از ظرفیت‌های موجود در این نهاد انقلابی بهره برد هرچند این امر مستلزم هزینه نیز باشد.
وی با تاکید بر اینکه نباید به داشته‌های موجود اکتفا کرد، یادآور شد: افق‌ها را باید بسیار گسترده دید و برای آن برنامه‌ریزی کرد،در غیر این‌صورت از قافله پیشرفت عقب خواهیم ماند
علیمردانی به تاثیر فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی جهاد دانشگاهی در جامعه علمی کشور اشاره کرد و افزود: جهادگران دانشگاهی با برنامه‌ریزی علمی در این حوزه، توانسته‌اند گام‌های بلندی بردارند و اسلامی کردن فضای دانشگاه‌ها از جمله برنامه‌هایی است که از سوی این نهاد انقلابی پیگیری شده و امیدواریم به نتیجه نیز برسد.


:: برچسب‌ها: جهاد دانشگاهی؛رویش اصیل انقلاب ,



پیگیری مشکلات و کاستی‌های آبفای زنجان
نوشته شده در سه شنبه 30 آبان 1391
بازدید : 198
نویسنده : محمدرضا علیمردانی

 

 

در دیدار نمایندگان زنجان و طارم از طرح‌های آبفای زنجان وعده داده شد
پیگیری مشکلات و کاستی‌های آبفای زنجان

دنيای اقتصاد – زنجان: نمایندگان زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی از تصفیه خانه، طرح‌ها و تاسیسات شرکت آب و فاضلاب شهری زنجان دیدار کردند.

محسن علیمردانی نماینده زنجان در مجلس شورای اسلامی با بيان اینکه در رابطه با تامین آب شرب استان زنجان وضعیت مطلوبی داریم؛ اما در بخش فاضلاب از برنامه تعیین شده عقب هستیم، افزود: به سهم خودمان برای ارتقای سطح آسایش و رفاه مردم پیگیری‌ها و رایزنی‌های لازم را با مسوولان استانی و وزارت مزبور انجام خواهیم داد. به گفته محسن علیمردانی مخزن‌ها و تجهیزات منابع آب در تصفیه خانه آب زنجان بالاتر از استاندارد‌ها است که این امر اهتمام ویژه مسوولان شرکت را می‌طلبد. وی بر لزوم برنامه ریزی برای دوران بحران و خشکسالی از سوی آبفای استان تاکید کرد و گفت: در این رابطه باید مسوولان به لحاظ حساسیت و ضرورت گام بردارند.
رعایت مسائل زیست محیطی
در ادامه مسلم پورنصرت، مدیرعامل آب و فاضلاب شهری استان رعایت اصول بهداشتی و زیست محیطی را اولویت کاری آبفای استان عنوان کرد و تسریع در عمليات این مجموعه را منوط به تخصیص اعتبارات کلان عنوان کرد. پورنصرت با اعلام اینکه جمعیت تحت پوشش شبکه آب شرب شهری این شرکت 3/99 درصد است، افزود: تعداد انشعابات آب بیش از 177 هزار و طول شبکه توزیع و خط انتقال آب نیز 36/1756 کیلومتر است.به گفته وی ظرفیت مخازن ذخیره آب استان در مدار 130 هزار مترمکعب و ظرفیت تصفیه خانه آب در مدار بهره‌برداری 20 میليون مترمکعب در سال برآورد شده است. وی با بيان اینکه تعداد کل چاه‌های فعال استان تا پايان سال گذشته 114 حلقه بوده است، اظهار کرد: در بخش آب برای تولید بیش از 61 هزار و 535 مترمکعب و فروش بیش از 45 هزار متر مربع، 3 آزمایشگاه آب فعال بوده‌اند.مدیرعامل آبفای استان میزان پرت آب در استان را 12/25 درصد عنوان کرد و مشارکت و همکاری مردم و سایر بخش‌ها را در کاستن این میزان هدر رفت آب مهم ارزيابی کرد.پورنصرت آبرسانی به طرح‌های مسکن مهر را یکی دیگر از اقدامات آب و فاضلاب شهری استان عنوان کرد و از اجرای طرح ماندگار در استان زنجان با هدف آبرسانی به شهرستان‌های ابهر و خرم دره خبر داد. این مقام مسوول در بخش دیگر صحبت‌هایش با اشاره به شروع مطالعات طرح فاضلاب شهری از سال 72، تاخیر در صدور مجوزهای حفاری و کوتاه مدت و نامنظم از سوی مسوولان شهری، کمبود اعتبارات و تخصیص پیدا نکردن به موقع اعتبارات و نیز وجود تاسیسات نامنظم شهری و فاقد نقشه‌های آب، برق و گاز و ارائه نکردن از سوی ارگان‌های ذی‌ربط را جزو مشکلات آبفای استان در بخش فاضلاب شهری عنوان کرد.
این مقام مسوول بر لزوم استقبال ارگان‌های دولتی از نصب انشعابات فاضلاب تاکید کرد و فرهنگ‌سازی در این رابطه را مهم دانست.


:: برچسب‌ها: پیگیری مشکلات و کاستی‌های آبفای زنجان ,



بازدید : 205
نویسنده : محمدرضا علیمردانی
 
 
علیمردانی:

بهترین گزینه برای انتقال پایتخت استان زنجان است

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در واکنش به مشخص شدن شهرهای نامزد برای پایتخت‌اداری، گفت: براساس مصوبه مجمع تشخیص مصلحت نظام، پایتخت سیاسی - اداری کشور باید از تهران منتقل شود وگزینه‌ای پیشنهادی ما برای انتقال پایتخت، استان زنجان است.

محسن علیمردانی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت در واکنش به مشخص شدن شهرهای نامزد برای پایتخت‌اداری، تصریح کرد: چند سالی هست که موضوع انتقال پایتخت به اشکال مختلف مطرح و در کنار آن طرح هایی نیز اجرا می شود که انتقال کارمندان از پایتخت یکی از این نمونه‌هاست که البته به نتایجی که پیش بینی شده، هنوز نرسیده است.

نماینده مردم زنجان وطارم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به عدم موفقیت اجرای طرح انتقال کارمندان، ادامه داد: درست است که تهران مشکلات بی‌شماری مانند جمعیت زیاد، ترافیک، آلودگی هوا دارد اما  برخی از کارشناسان شرایط زندگی در تهران مناسب‌تر می‌دانند و به همین دلایل این مساله مخالفان و موافقانی را به خود اختصاص داده است.

وی به دلایل شکست این طرح در گذشته اشاره کرد و افزود: دولت به‌طورناگهانی و  بدون نگاه کارشناسی، اعلام کرده که انتقال کارمندان دولت از وزارتخانه‌ها در دستور کار قرار خواهد گرفت و در همین راستا در ابتدا قرار شد وزارتخانه‌ها از پایتخت منتقل شوند و به مناطق مربوط به حوزه تخصصی خود بروند اما این کار نیز جزء در برخی موارد به‌طور مقطعی انجام نشد.

این نماینده مجلس نهم بیان کرد: با این دید، اساسا انتقال وزاتخانه‌ها نیز امکان پذیر نبود زیرا دولت نمی‌توانست نظارت مستقیمی بر روی عملکرد افراد داشته باشد.

علیمردانی با بیان اینکه یکی از راه‌های کاهش خسارت احتمالی زلزله تهران جابجایی پایتخت است، گفت: با انتقال پایتخت به شهر زنجان  بسیاری از ادارات به این شهر منتقل می‌شوند و در نتیجه جمعیت تهران به نحو چشمگیری کاهش می‌یابد.

وی تاکید کرد: استان زنجان به لحاظ ویژگی‌های منحصربفردش می‌تواند پایتخت جدید اداری – سیاسی ایران باشد واز این رو شهرمی‌تواند در مواقع بحرانی زلزله بسیاری ازمشکلات پایتخت را برطرف کند.

نماینده زنجان و طارم در مجلس بیان کرد: نزدیکی به تهران، ارتباط با شمال وجنوب و غرب به شرق، همرزی با ۷ استان  ووسعت بسیارزیاد آن ازمهمترین دلایل مهم برای انتخاب زنجان به عنوان گزینه انتقال پایتخت است.

وی‌ادامه داد: براساس مصوبه مجمع تشخیص مصلحت نظام پایتخت سیاسی کشورباید از تهران منتقل شود وگزینه‌ای پیشنهادی ما برای انتقال پایتخت، استان زنجان است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس یادآورشد: جلوگیری ازخسارات ناشی از زلزله احتمالی تهران درگرو انتقال پایتخت به استان سمنان است زیرا سازماندهی شهر وایمنی سازی ساختمان‌ها با جمعیت کمتر بسیارکار آمدتراست.

شهرهای نامزد برای پایتخت‌اداری مشخص شدند

محمدرضا محمودی معاون عمرانی استاندار تهران که پیش‌تر از سفارش استانداری به یک دانشگاه معتبرداخلی برای مطالعه طرح «انتقال پایتخت اداری از تهران» خبر داده بود، اسامی شهرهای نامزد برای پایتخت اداری ایران را اعلام کرد.

وی درباره جزئیات تشکیل «پایتخت‌اداری» در اطراف تهران گفت: نتایج اولیه این مطالعه بر ایجاد شهرمجازی برای پایتخت‌اداری تاکید دارد به شکلی که دستگاه‌های دولتی در محل جدید به صورت الکترونیک فعالیت خواهند کرد.

محمودی افزود: با تشکیل پایتخت‌اداری مجازی ممکن است جابه‌جایی جمعیتی از تهران اتفاق نیفتد، اما حتما فعالیت این شهرمجازی به کنترل جمعیت کنونی تهران منجر خواهد شد.

معاون عمرانی استاندار تهران تصریح کرد: شهر آفتاب، شهر جدید پرند و شهر جدید پردیس به عنوان مناطق نامزد برای تشکیل پایتخت‌اداری مطرح هستند، اما چون هنوز مطالعه طرح به پایان نرسیده، محل نهایی برای ایجاد پایتخت‌اداری مشخص نشده است.

 


:: برچسب‌ها: بهترین گزینه برای انتقال پایتخت استان زنجان است ,



نبود اسپانسر از مشکلات ورزش زنجان است
نوشته شده در سه شنبه 30 آبان 1391
بازدید : 156
نویسنده : محمدرضا علیمردانی
 
 
نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی:
نبود اسپانسر از مشکلات ورزش زنجان است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی گفت: نبود اسپانسر و کارخانجات حامی از مشکلات ورزش استان زنجان است.

خبرگزاری فارس: نبود اسپانسر از مشکلات ورزش زنجان است

محسن علیمردانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: ورزش استان در مقایسه با سایر استان‌ها رتبه قابل قبولی دارد، ولی در کنار این موفقیت‌ها نقاط ضعفی نیز وجود دارد که نباید موفقیت‌ها آنان را بپوشاند بلکه باید برطرف شود.

وی با اشاره به اینکه ورزش زنجان در تمام رشته‌ها و مقاطع سنی در سطح کشور از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است، ادامه داد: ورزش استان در ورزش‌های انفرادی به نسبت ورزش‌های گروهی مدال‌آوری‌های بیشتری داشته است.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه 33 سال از انقلاب گذشته است و آزمون و خطاهای بسیاری داشته‌ایم، تصریح کرد: باید برای رفع مشکلات گام برداریم که این مهم با مشارکت و ایجاد جوی دوستانه محقق می‌شود.

وی افزود: در سفری که رئیس مجلس شورای اسلامی به زنجان داشت رضایت خوبی از وضعیت این استان داشت، ولی با این وجود برخی نقاط ضعف وجود دارد که باید آنها را برطرف کنیم.

وی تصریح کرد: برگزاری جلسات و سخنرانی‌ها کارساز نیست، بلکه باید با کار کارشناسی و تحلیلی و با شنیدن درد و دل مردم و هیئت‌های ورزشی برای برطرف‌کردن مشکلات تلاش کنیم.

علیمردانی با تاکید بر اینکه ورزش یکی از ضروریات سلامتی و نشاط جامعه است، گفت: یکی از بخش‌های که باید توسعه پیدا کند ورزش همگانی است، چرا که این حق مردم است که از ورزش رایگان استفاده کنند.

وی استفاده بهینه از سرمایه و هزینه نظام را مهم برشمرد و تاکید کرد: باید پیش از کلنگ‌زنی و احداث پروژه‌های عمرانی نیازسنجی صورت گیرد تا اماکن ورزشی که احداث می‌شوند، پس از افتتاح فعال باشند و بلااستفاده نمانند.

 


:: برچسب‌ها: نبود اسپانسر از مشکلات ورزش زنجان است ,



بازدید : 219
نویسنده : محمدرضا علیمردانی
 
 
نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس:
زنجان شرایط داشتن تیم لیگ برتری فوتبال را ندارد

خبرگزاری فارس: نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه زنجان شرایط داشتن تیم در لیگ برتر فوتبال را ندارد، گفت: اولویت زنجان داشتن یک تیم در لیگ دسته دو است.

خبرگزاری فارس: زنجان شرایط داشتن تیم لیگ برتری فوتبال را ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محسن علیمردانی شامگاه شنبه در نشست نماینده مجلس شورای اسلامی زنجان و طارم و همچنین معاون برنامه‌ریزی استانداری زنجان با اعضای هیئت رئیسه هیئت‌ها فوتبال استان زنجان ابراز امیدواری کرد، جلسات برگزار شده برای رفع مشکلات ورزش استان به ویژه فوتبال منجر به نتیجه شود.

وی با اشاره به اینکه ورزش فوتبال واقعیت امروز جهان است، افزود: به شخصه اعتقادی به سنگین‌تر بودن کفه فوتبال نسبت به سایر ورزش‌ها ندارم، ولی این یک واقعیت جهانی محسوب می‌شود که این ورزش مهم است.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی، اصفهانیان را وزنه‌ای مهم برای ورزش استان به ویژه فوتبال دانست و ادامه داد: با توجه به تفاوت‌های موجود بین ورزش در گذشته و حال حاضر باید در صدد رفع مشکلات برآمد.

این مسئول واردشدن مادیات به ورزش از جمله فوتبال را از تفاوت‌های گذشته و حال عنوان کرد و گفت: در گذشته ورزشکاران به برگزاری مسابقات کمک هم می‌کردند.

علیمردانی با تاکید بر لزوم ساختارسازی در ورزش فوتبال استان زنجان تاکید کرد: در کنار فراهم‌کردن زیرساختارها باید به ویترین هم توجه شود.

وی با اذعان به علاقه مردم برای داشتن تیم فوتبال بیان داشت: زنجان شرایط داشتن تیم در لیگ برتر را ندارد.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه استان زنجان شرایط داشتن تیم در لیگ دسته یکی را هم ندارد، اضافه کرد: می‌توان برای داشتن تیم در لیگ دسته دو برنامه‌ریزی کرد.

این مسئول با اشاره به تجربه‌های ناموفق خرید تیم لیگ برتری توسط برخی استان‌ها ادامه داد: اگر خواستند یک تیم لیگ برتری فوتبال را هم به استان زنجان بدهند، مسئولان استان نباید بپذیرند.

علیمردانی توجه به پیشکسوتان ورزش در کنار قهرمانان را از ضروریات اعلام کرد و گفت: توجه به قهرمان گذشته باید در اولویت باشد.

وی با تاکید بر اینکه نباید انتظار معجزه داشت، متذکر شد: باید از همه ظرفیت‌های استان برای پیشبرد ورزش فوتبال استان بهره‌گیری کرد.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تغییرات به وجود آمده در فرهنگ ورزش اذعان داشت: نباید همه تقصیرها را متوجه مسئولان کرد.

 


:: برچسب‌ها: زنجان شرایط داشتن تیم لیگ برتری فوتبال را ندارد ,