پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
علیمردانی در نطق میان دستور
نوشته شده در دو شنبه 30 مرداد 1391
بازدید : 195
نویسنده : محمدرضا علیمردانی
 
 
علیمردانی در نطق میان دستور:
ملت ایران در روز قدس نشان می‌دهد که همواره کنار ملت فلسطین است

خبرگزاری فارس: نماینده زنجان در مجلس گفت: ‌ملت ایران در آخرین جمعه ماه مبارک و همزمان با روز جهانی قدس، همچون همیشه به جهانیان نشان‌ دهند که همواره در کنار ملت مظلوم فلسطین هستند.

خبرگزاری فارس: ملت ایران در روز قدس نشان می‌دهد که همواره کنار ملت فلسطین است

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، محسن علیمردانی نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) در نطق میان دستور خود در صحن علنی مجلس اظهار داشت: تنها مسیر اعتلای ایران اسلامی و دستیابی به آرمان‌های اصیل انقلاب، پیروی عملی از ولایت فقیه به عنوان ستون خیمه انقلاب و فصل‌الخطاب تصمیم‌گیری‌های کلان است.

وی افزود: آرزو دارم ملت ایران در آخرین جمعه ماه مبارک و همزمان با روز جهانی قدس، همچون همیشه به جهانیان نشان دهند که همواره در کنار ملت مظلوم فلسطین هستند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس خاطرنشان کرد: در سه دهه پرفراز و نشیب انقلاب، صداقت، اتحاد، به کارگیری نخبگان در مناصب مهم مدیریتی، جلوگیری از تحمیل سلایق باندی و گروهی، کاهش فقر، فساد و تبعیض همواره سرلوحه کاری مسئولان قرار داشته و نظام جمهوری اسلامی ایران تلاش کرده بر مبنای عزت و مصلحت تدابیر لازم را در حل مشکلات به کار گیرد.

نماینده زنجان و طارم در خانه ملت تصریح کرد: پیروزی در جنگ تحمیلی و اثبات وحدانیت ایران اسلامی به جهانیان، تبدیل نظام اقتصادی آسیب دیده از جنگ به اقتصادی پویا و شکوفا و حذف وابستگی به ‌قدرت‌های بین‌المللی برخی از این توفیقات بی‌بدیل است.

علیمردانی اضافه کرد: نهادینه کردن نظام پویای سیاسی و افزایش مشارکت مردمی و استفاده از آرای جامعه وجهه دیگری از بالندگی نظام اسلامی است که این وجهه در بعد بین‌المللی با حمایت از ملت‌های تحت ستم و مقابله با زیاده‌خواهی قدرت‌های استکباری به منصه ظهور رسیده است.

نماینده زنجان با بیان اینکه با همت و تلاش جهادی ملت، چالش‌ها برطرف و ایرانی مقتدر در معادلات بین‌المللی تثبیت شده است، اظهار داشت: تکنولوژی از مرزهای هسته‌ای و فضایی، فناوری‌های نانو و دانش سلول‌های بنیادین در حال گذر است،‌ فتنه‌های داخلی و توطئه‌های خارجی کم اثر شده و دیگر تهدیدات نظامی کارساز نیست و ایرانی جدید با چشم‌اندازی روشن به عنوان قدرت اول منطقه و جهان اسلام با تعاملات مؤثر در روابط بین‌الملل در حال ظهور است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: در این میان برخی از کاستی‌ها بر پیکره این مرز و بوم خودنمایی می‌کند، ‌کاستی‌هایی که زیبنده ملت ایران نیست که در برخورد با این مسائل باید واقع‌بین بود و به دور از شعارهای هیحانی و احساسی به دنبال راه‌حل‌های بایسته رفت تا بار دیگر بالندگی نظام به جهانیان اثبات شود.

وی با اشاره به برخی کاستی‌های حوزه اقتصادی خاطرنشان کرد: تعطیلی برخی از کارگاه‌های تولیدی، بیکاری فزاینده، تورم افسارگسیخته و افزایش مشکلات مالی و بانکی معیشت مردم را سخت کرده و آنها را در مضیقه قرار داده و توسعه اقتصادی پایدار و نیل به چشم‌انداز 1400 ساله را با چالش جدی مواجه کرده است.

نماینده زنجان ادامه داد: در صورتی که این مشکلات به درستی و با نظر نخبگان مربوطه بررسی و راه حل‌های مناسب برای آنها به کار گرفته نشود، بحران‌های ناشی از آنها به زودی خودنمایی خواهد کرد و هزینه‌های کنترل آن به مراتب بسیار بیشتر از پیشگیری آنها خواهد بود.

وی افزود: بر این باورم که با استفاده از امکانات کشور و به‌کارگیری خرد و تدبیر می‌توان موانع و مشکلات وابسته به آنها را به نحو مطلوبی حل کرد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به نارسایی‌هایی حوزه سیاسی کشور تصریح کرد: باید باور کنیم که ملت ایران 75 میلیون نفر جمعیت دارد و این ملت دارای سلایق و خواست‌های گوناگون است و نظام از چنان ظرفیتی برخوردار است که می‌تواند آحاد جامعه را با هر نوع اندیشه و سلیقه در برگیرد.

علیمردانی ادامه داد: در حوزه سیاسی با کتمان مسائل و برداشت‌های خاص متعلق به یک گروه نمی‌توان راه‌حل مناسب و همه‌جانبه برای حل آنها یافت و به جذب حداکثری دفع حداقلی امیدوار بود، بلکه باید دوراندیش بود و در تصمیم‌گیری‌ها مصالح ملی را مدنظر قرار داد، چراکه اگر غیر از این باشد، بیم آن می‌رود که دامنه مشکلات به طور فزاینده‌ای گسترش یابد و حل آنها در آتیه به آسانی صورت نگیرد.

وی با اشاره به حوزه فرهنگ اضافه کرد: چنانچه می‌دانیم فرهنگ جلوه‌ای از پویایی یک ملت بوده و ملت ایران دارای یکی از غنی‌ترین فرهنگ‌های تمدن‌ساز جهان است اما پدیداری فرهنگ امری است ساده که بی‌برنامه نیست و ارتقای فرهنگ عمومی جامعه نیازمند برنامه‌ریزی‌های کلان و اجرای دقیق و راهبردهای مبتنی بر اصول، ارزش‌های اعتقادی و انسانی است که ایران با توجه به پیشینه غنی فرهنگی و برخورداری از تعالیم اسلام و ذخایر بی‌پایان ادبی و هنری می‌تواند پیشتاز این عرصه در جهان باشد.

نماینده زنجان در مجلس با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه خود تصریح کرد: مصونیت زنجان و طارم به لحاظ توسعه و رشدیافتگی مطلوب نبوده و علیرغم پیشرفت در این منطقه طی ادوار گذشته در مقام مقایسه با سایر استان‌ها آهنگ توسعه کند بوده و وضعیت فعلی شایسته مردم این استان نیست.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس ادامه داد: از دولت انتظار می‌رود که در آخرین سال کاری خود تمام منابع و سازوکارهای مدیریتی را برای تکمیل طرح‌های مصوب سفرهای ریاست جمهوری بسیج و طرح‌های نیمه‌تمام و حتی آغاز نشده از مصوبات سفرهای پیشین را که به صورت ویژه‌ای جلوه می‌کند، به کار گیرد.

علیمردانی خاطرنشان کرد: علیرغم وجود ظرفیت‌های قابل توجهی از امکانات زیربنایی و نیروی انسانی متخصص، متأسفانه شهرستان طارم به دلیل سوءمدیریت آنچنان که باید و شاید توسعه پایدار در این منطقه صورت نگرفته است که توجه ویژه مسئولان در این خصوص را می‌طلبد.

 


:: برچسب‌ها: علیمردانی در نطق میان دستور ,