پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 113
نویسنده : محمدرضا علیمردانی

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس خبر داد:
انتقال کارخانه سرب و روی اولویت اصلی نمایندگان

خبرگزاری فارس: نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات کارخانه سرب و روی زنجان، گفت: انتقال سرب و روی اولویت اصلی نمایندگان است.

محسن علیمردانی در حاشیه دیدار با اعضای هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، با تاکید بر اجرای پروژه دو‌خطه کرده راه‌آهن شهر زنجان، اظهار داشت: دو‌خطه کردن راه‏آهن زنجان کار بسیار بزرگی است.

وی با بیان اینکه فقر فرهنگی ریشه بسیاری از مشکلات است، افزود: عدم رعایت تعهدات اخلاقی مشکلات بسیاری را در کشور ایجاد کرده است.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اجرای قوانین مصوب کشوری، خاطرنشان کرد: اجرای مقررات در دستگاه‏های اجرایی مغفول مانده است.

وی با اشاره به مصوبات قانونی مناسب در کشور، یادآور شد: اجرای مناسب قوانین نیازمند تلاش و اهتمام بیشتری است.

علیمردانی خواستار احترام به قانون در همه ابعاد جامعه شد و گفت: تقدیر و برجسته‏سازی افراد قانون‏گریز شایسته نیست.

* تلاش و پشتکار در جامعه علمی محسوس نیست

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تلاش و پشتکار در جامعه علمی محسوس نیست، خاطرنشان کرد: تلاش‏ها و ارائه راهکار‏های ابتکاری نیازمند توجه بیشتری است.

علیمردانی به مشکلات موجود در اجرای قوانین اشاره کرد و گفت: اجرایی شایسته و اصولی قوانین ضرورت فعلی شهر زنجان است.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر پیشگیری قبل از بروز حوادث، خاطرنشان کرد: باید برای عبور از مرحله شعار به عمل اقدامات مناسبی صورت گیرد.

وی ادامه داد: مسئولین و دستگاه‏های اجرایی قوانین، مقررات و مصوبات را در میدان عمل پیاده کنند.

* حادثه تلخ آذربایجان تاکید بر عملیاتی کردن شعار‏ها دارد

علیمردانی به زلزله آذربایجان اشاره کرد و گفت: حادثه تلخ آذربایجان تاکید بر عملیاتی کردن شعار‏ها دارد.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آزمون و خطای مدیران کشور مشکلات زیادی به جامعه متحمل کرده است افزود: الگوبرداری در حوزه‏های علمی بسیار راهگشا است.

وی با تاکید بر هماهنگی و همکاری سازمان نظام مهندسی ساختمان زنجان با شهرداری، یادآور شد: اولین اقدام سازمان نظام مهندسی همکاری با شهرداری باشد.

علیمردانی به معماری شهر زنجان اشاره کرد و افزود: شهر زنجان در حوزه معماری نیازمند تلاش‏های بیشتری است.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی به انجام کارهای علمی تاکید کرد و اظهار داشت: هزینه برای اقدامات پژوهشی مشکلات را کاهش خواهد داد.

وی به مشکلات سازمان نظام مهندسی ساختمان اشاره کرد و گفت: ارتقای وضعیت نظارتی ساختمان‏ها باید در اولویت برنامه‏ها قرار گیرد.

علیمردانی به عدم همکاری نظام مهندسی ساختمان زنجان و شهرداری اشاره کرد و یادآور شد: عدم همکاری شهرداری و نظام مهندسی در امور شهری زنجان ضعف بزرگی است.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی به عدم استفاده از توانمندی نظام مهندسی در امور مهندسی کشور و استان اشاره کرد و افزود: بدنه نظام مهندسی ظرفیت‏های مناسبی برای ورود به مشکلات شهری زنجان را دارد.

* توان مهندسین استان در مدیریت شهری به‌ کارگیری نشده است

وی با تاکید بر ورود متخصصین نظام مهندسی به مدیریت شهری زنجان، اظهار داشت: توان مهندسین استان در مدیریت شهری به شکل مناسبی مورد بهره‏برداری قرار نگرفته است.

علیمردانی به تعرفه‏های مهندسی کشور اشاره کرد و ادامه داد: تعرفه خدمات فنی و مهندسی در کشور 3 درصد هزینه‏های کامل ساخت عملیات عمرانی است.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی قیمت تعرفه‌های فنی و مهندسی کشورهای توسعه‌یافته را بیش از 20 درصد عنوان کرد و افزود: قیمت خدمات مهندسی در کشورهای توسعه‌یافته به 40 درصد هم می‏رسد.

وی با تاکید بر رعایت اخلاق در جامعه مهندسی، اظهار داشت: اخلاق و تعهد سرلوحه کاری جامعه مهندسی باشد. 


:: برچسب‌ها: انتقال کارخانه سرب و روی اولویت اصلی نمایندگان و دو خطه کردن راه آهن , ,



بازار کار؛ تحت تاثیر حضور اتباع بیگانه
نوشته شده در شنبه 16 دی 1391
بازدید : 136
نویسنده : محمدرضا علیمردانی

علیمردانی تاکید کرد: 
بازار کار؛ تحت تاثیر حضور اتباع بیگانه
 عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، آسیب جدی ناشی از حضور اتباع بیگانه را متوجه اشتغال کشور خواند وگفت: انسداد مرزها و اعمال محدودیت‌ها در بکار‌گیری اتباع غیرقانونی در بازار کار راهکاری موثر برای جلوگیری از پیامدهای منفی ناشی از حضور اتباع بیگانه در کشور است.

محسن علیمردانی در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت، درتوضیح پیامد‌های منفی ورود غیرقانونی اتباع کشور‌های همسایه، آسیب جدی ناشی از حضور آنان را متوجه اشتغال کشور خواند وافزود: واقعیت آن است که وضعیت اشتغال کشور در پی حضور غیرقانونی اتباع بیگانه و نیروی کار غیرمجاز چندان مطلوب نیست که در این میان بیشتریت ضرر متوجه کارگر ایرانی است که دغدغه‌ جایگزین شدن با نیروی کار ارزان را دارند.

نماینده مردم زنجان وطارم در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه متقاضیان ورود به کشور به طور معمول از کشور‌هایی هستند که شرایط مطلوب اقتصادی ندارند، تصریح کرد: به همین دلیل است که این افراد حاضرند در ازای دستمزد اندک و بدون بهره‌مندی از خدماتی نظیر بیمه مشغول کار شوند که این مسئله برخی کارفرمایان را به استفاده از اتباع بیگانه به عنوان نیروی کار ارزان ترغیب می‌کند.

وی یادآور شد: مسئولان اجرایی باید در اجرای قوانین مربوط به بکار نگرفتن اتباع غیرمجاز خارجی در کشور جدیت لازم را داشته و با متخلفان برخورد‌های منطبق با قانون انجام دهند.

علیمردانی همچنین در مورد سایر پیامد‌های منفی حضور غیرقانونی اتباع بیگانه در کشور، یادآور شد: انتقال بیماری‌های واگیردار، افزایش بزه‌های اجتماعی نظیر سرقت، تجاوز، قتل و مواردی از این دست از جمله مواردی است که هزینه‌های سنگینی را بر دوش کشور تحمیل کرده است.

این نماینده مردم در مجلس نهم، افزود: در کشور‌های توسعه‌یافته برای حضور و ساماندهی اتباع بیگانه و روند قانونی شدن پدیده مهاجرت به داخل مرز‌هایشان مواردی نظیر وجود کمپ‌های اسکان موقت وجود دارد که در این کمپ‌ها متقاضیان برای ورود را مورد آزمایش در حوزه سلامت و همچنین مهارت‌های تخصصی و رفتاری قرار می‌دهند و پس از گذران مراحل یاد شده اجازه قانونی اقامت را اخذ می‌کنند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: وجود چنین راهکار‌هایی در کنار مراقبت و انسداد مرز‌ها و همچنین اعمال محدودیت‌ها در بکار‌گیری اتباع غیرقانونی در بازار کار می‌تواند در قانونی شدن پروسه ورود آنان به داخل مرز‌ها و جلوگیری از پیامدهای نامطلوب ناشی از حضور اتباع بیگانه جلوگیری کند. 


:: برچسب‌ها: بازار کار؛ تحت تاثیر حضور اتباع بیگانه ,