پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
نوشته شده در دو شنبه 27 شهريور 1398
بازدید : 231
نویسنده : محمدرضا علیمردانی

 

 

محسن علیمردانی:

تعاون از شرایط ایده‌آل فاصله دارد

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه تعاونی‌ها از وضعیت ایده آل فاصله زیادی دارند، گفت: اگر قرار است وزن بخش تعاون در کشورمان افزایش یابد، روش های کنونی تعاون را به پیشرفت نمی‌رساند.

محسن علیمردانی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت، به مناسبت فرا رسیدن روز تعاون اظهار داشت: طبق سیاست های اصل ۴۴ قانون اساسی، سند چشم انداز ۲۰ ساله و برنامه پنجم توسعه باید وزن و جایگاه تعاون در اقتصاد کشورمان افزایش یابد اما با روش‌های کنونی تحقق این موضوع بسیار دشوار است.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: از مجموعه فعالیت‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اتاق تعاون، تسهیلات پولی و بانکی و سوگیری‌های اقتصادی نمی‌توان انتظار داشت که حتی سالانه یک درصد بخش تعاون کشور به جلو حرکت کند.

وی با تأکید بر ضرورت بازنگری اساسی و پایه‌ای بخش تعاون تصریح کرد: به طور حتم با روش‌های فعلی بخش تعاون نمی‌تواند به اندازه وعده‌های داده شده نقش موثری در کاهش بیکاری، افزایش اشتغال و افزایش نرخ تولید ناخالص داشته باشد.

علیمردانی با بیان اینکه در کشور ما کارهای جمعی و تعاونی معمولاً به درستی انجام نمی شود، عنوان کرد: متأسفانه ایرانیان در بسیاری از موارد در کارهای تعاونی و جمعی مشکل دارند و باید فرهنگ تعاون در جامعه ترویج شود.

این نماینده مجلس نهم با مد نظر قرار دادن فرهنگ تعاون تأکید کرد: اگر فرهنگ تعاون در سطح جامعه نهادینه شود، سود و فواید بسیاری را برای کشور به دنبال خواهد داشت.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به ادغام وزارت تعاون در وزارت کار و رفاه اجتماعی یادآور شد: به نظر می رسد تشکیل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تا حدودی بخش تعاون را کمرنگ کرده که مسئولان باید برای رفع این مشکل راه‌حلی بیابند.







مطالب مرتبط با این پست
.